Dersin Adı | Fizik II |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PHYS 106 | Bahar | 3 | 4 | 5 | 6 |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||
Dersin Dili | İngilizce | ||||||||
Dersin Türü | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi | Lisans | ||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | ||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | |||||||||
Dersin Koordinatörü | |||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | |||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı elektrik ve manyetizmanın temellerini oluşturan yasaları öğretmek ve bu yasaların günlük yaşantımıza etkilerini anlatmaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders ve dersin uygulamaları kapsamında elektrik yükü ve alanı, Gauss yasası, elektrik potansiyeli, sığa ve dielektrikler, akım, direnç ve elektromotif kuvvet, doğru akım devreleri, manyetik alan ve kuvvetler, manyetik alan kaynakları, indüksiyon, alternatif akım ve elektromanyetik dalgalar kavramları anlatılacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Elektrik Yükü ve Elektrik Alanı | Sears and Zemansky’s University Physics with Modern Physics 14th Edition, Hugh D. Young, Roger A. Freedman, A. Lewis Ford (Bölüm 21) |
2 | Gauss Yasası | Sears and Zemansky’s University Physics with Modern Physics 14th Edition, Hugh D. Young, Roger A. Freedman, A. Lewis Ford (Bölüm 22) |
3 | Elektrik Potansiyeli | Sears and Zemansky’s University Physics with Modern Physics 14th Edition, Hugh D. Young, Roger A. Freedman, A. Lewis Ford (Bölüm 23) |
4 | Sığa ve Dielektrikler | Sears and Zemansky’s University Physics with Modern Physics 14th Edition, Hugh D. Young, Roger A. Freedman, A. Lewis Ford (Bölüm 24) |
5 | Akım, Direnç ve Elektromotif Kuvvet | Sears and Zemansky’s University Physics with Modern Physics 14th Edition, Hugh D. Young, Roger A. Freedman, A. Lewis Ford (Bölüm 25) |
6 | Doğru Akım Devreleri | Sears and Zemansky’s University Physics with Modern Physics 14th Edition, Hugh D. Young, Roger A. Freedman, A. Lewis Ford (Bölüm 26) |
7 | İşlenen Konuların Genel Tekrarı | Sears and Zemansky’s University Physics with Modern Physics 14th Edition, Hugh D. Young, Roger A. Freedman, A. Lewis Ford (Bölüm 21-26) |
8 | Manyetik Alan ve Manyetik Kuvvetler | Sears and Zemansky’s University Physics with Modern Physics 14th Edition, Hugh D. Young, Roger A. Freedman, A. Lewis Ford (Bölüm 27) |
9 | Manyetik Alan Kaynakları | Sears and Zemansky’s University Physics with Modern Physics 14th Edition, Hugh D. Young, Roger A. Freedman, A. Lewis Ford (Bölüm 28) |
10 | Elektromanyetik İndüksiyon | Sears and Zemansky’s University Physics with Modern Physics 14th Edition, Hugh D. Young, Roger A. Freedman, A. Lewis Ford (Bölüm 29) |
11 | İndüksiyon | Sears and Zemansky’s University Physics with Modern Physics 14th Edition, Hugh D. Young, Roger A. Freedman, A. Lewis Ford (Bölüm 30) |
12 | Alternatif Akım | Sears and Zemansky’s University Physics with Modern Physics 14th Edition, Hugh D. Young, Roger A. Freedman, A. Lewis Ford (Bölüm 31) |
13 | Elektromanyetik Dalgalar | Sears and Zemansky’s University Physics with Modern Physics 14th Edition, Hugh D. Young, Roger A. Freedman, A. Lewis Ford (Bölüm 32) |
14 | Elektromanyetik Dalgalar | Sears and Zemansky’s University Physics with Modern Physics 14th Edition, Hugh D. Young, Roger A. Freedman, A. Lewis Ford (Bölüm 32) |
15 | Dönemin Genel Tekrarı | Sears and Zemansky’s University Physics with Modern Physics 14th Edition, Hugh D. Young, Roger A. Freedman, A. Lewis Ford (Bölüm 21-32) |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Sears and Zemansky’s University Physics with Modern Physics 14th Edition, Hugh D. Young, Roger A. Freedman, A. Lewis Ford |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Fundamentals of Physics 9th ed., I David Halliday, Robert Resnick, Jearl Walker and Physics for Scientists and Engineers with Modern Physics 4/E, Douglas C. Giancoli. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | 8 | 20 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 5 | 15 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | 1 | 25 |
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 18 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 4 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | 16 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 5 | 2 | |
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | 1 | ||
Ara Sınavlar | 12 | ||
Final Sınavı | 1 | 20 | |
Toplam | 158 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel ve ileri düzeydeki, fenomonolojik ve uygulamalı fizik kuramlarına hakim olur ve bunları kullanır, | X | ||||
2 | Sorunları tanımlar, analiz eder ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretir, | X | ||||
3 | Fiziğin kullanıldığı hemen her alanda, gerekli bilgileri edinebilme ve modelleme yapar, kurduğu modellere ve çözümlere eleştirel bakar ve bunları yeniler, | X | ||||
4 | Kuramsal ve teknik bilgilerini gerek detaylı olarak uzman kişilere, gerekse basit ve anlaşılır bir şekilde uzman olmayan kişilere rahatça aktarır, | X | ||||
5 | Fizik alanında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır, | |||||
6 | Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular, | |||||
7 | Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur, | |||||
8 | Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlar ve çözümleri taşır, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar, | X | ||||
9 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu yeniler, kendini geliştirir, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur, | X | ||||
10 | Fizik alanında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar ve yürütür, | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Fizik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar, ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır, | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest